WEKO3
アイテム
障害児保育-特別な援助を必要とする子どもの保育-の歴史 : 寺子屋時代から今日まで
https://doi.org/10.24511/00000002
https://doi.org/10.24511/00000002f4df9986-2e10-4e8d-a688-34d92f91cddc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00003387701.pdf (489.6 kB)
|
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-10-19 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 障害児保育-特別な援助を必要とする子どもの保育-の歴史 : 寺子屋時代から今日まで | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | History of Education and Care of Children with Special Needs : Terakoya era to Now | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | special needs | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | integration | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Terakoya | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | mental retardation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24511/00000002 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12012046 | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | ショウガイジ ホイク トクベツ ナ エンジョ オ ヒツヨウ ト スル コドモ ノ ホイク ノ レキシ : テラコヤ ジダイ カラ コンニチ マデ | |||||
言語 | ja-Kana | |||||
著者 |
佐藤, 陽子
× 佐藤, 陽子 |
|||||
著者所属(日) | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 尚絅学院大学女子短期大学部保育科 | |||||
著者所属(英) | ||||||
言語 | en | |||||
値 | Shokei Gakuin College | |||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文 | |||||
言語 | ja | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Article | |||||
言語 | en | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In Japan young children with special needs have been integrated in day nurseries since around 1970. In general, Japanese educational system has segregated non handicapped children with handicapped children since The Meiji Era. Nowadays integration in education is a more common phenomenon not only in Japan, but in the entire world. Terakoya was a school system for non-Samurai people in The Tokugawa Period. In The Terakoya some handicapped children such as the blind, deaf, mentally retarded, crippled and those with language deficiencies had a chance to learn with non handicapped children. Some findings from the study are as follows: there are two streams in special educational needs. One is the work by the institutions such as Takinogawa Gakuen and others. The other one is special classes by various schools. The mentally retarded children are the most numerous, although the start of special education was for blind and deaf children in Japan. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
ja : 尚絅学院大学紀要 en : Research reports of Shokei Gakuin College 巻 51, p. 9-21, ページ数 13, 発行日 2005-01-01 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 2 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00003387701 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13496883 |